úterý 9. září 2014

Aliance - recenze

Název: Aliance
Autor: Veronica Roth
Počet stránek: 364
Nakladatelství: Albatros Media - CooBoo
Rok vydání: 2014

Anotace:
   Tris a Tobias jsou opět spolu, ale společnost a systém, v kterém oba vyrůstali a kterému oba věřili, je v troskách. Systém frakcí je kompletně rozvrácený, rozhoří se souboj mezi jednotlivými vůdci toužícími po moci, ale všichni ve skutečnosti touží po jediném – po pomstě. A svět za plotem obklopujícím celé město se zdá ještě nemilosrdnější. Pokud však Tris chce ochránit své blízké, musí se vydat právě za hranice svého rodného Chicaga. A zde odhalí tajemství, které je ještě více šokující, než čekala.





Samozřejmě by tento článek neměl číst NIKDO, kdo nečetl předchozí díly - Divergenci a Rezistenci.

Poslední díl téhle slavné trilogie je plný překvapení.
Tobiasova matka vládne městu a to se samozřejmě spoustě lidem nelíbí - proto vzniká Aliance. Do Aliance se připojí i Tris s Tobiasem a spolu s dalšími se vydávají za zeď. Zjišťují, že nic není tak jak si mysleli. Dokonce i lidé o kterých si mysleli, že jsou mrtví, tak mrtví nejsou. Potom ale nastane za
zdí zvrat a Tris chce ochránit své město, proto podnikají nebezpečnou akci. Víc asi k ději říkat nebudu, protože samozřejmě koho zajímá děj, tak ten by si tu knížku měl přečíst. Že? :)

Jak jsem o Rezistenci řekla, že to nebyl můj šálek čaje, tak to o Alianci neplatí, líbila se mi asi stejně jako Divergence. Vlastně nechápu jak se někomu tenhle díl nemůže líbit.
Na tomhle díle bylo fajn, že se tam opět obnovila ta velká láska, i když nikdy není nic bez problémů. A dobré bylo i Tobiasovo vyprávění, protože se tam aspoň člověk může dozvědět jaké pochody má v hlavě on. Co mě na tomhle díle naštvalo byl konec. Protože to nebyl ani dobrý ani špatný konec... Bylo to obojí, asi záleží jak se na to díváte jestli vám záleží na jednotlivcích, nebo na světě... Ale mě ten konec teda docela sebral, no rozhodně jsem takovýhle závěr nečekala.



Mimochodem nesnáším takovéto jak víte, že se může něco stát a bojíte se, nakonec se to nestane, ale stane se to když už to nečekáte - no až přečtete pochopíte snad, co tím myslím.

Jsem ráda, že jsem si tohle přeci jen přečetla i když jsem o tom původně vůbec neuvažovala. No můžu poděkovat jen tvůrcům filmu, kteří mě k těmhle knížkám přivedli.


Žádné komentáře:

Okomentovat