úterý 19. srpna 2014

Milovánky - recenze

Název: Milovánky
Autor: Monika Petráková
Počet stránek: 160
Nakladatelství: Deus
Rok vydání: 2012

Anotace:
   Bude jí brzy třicet. Nemá manžela ani super postavu a vážně uvažuje nad tím, zda by ji unesly punčocháče, kdyby se na nich pokusila oběsit. Hlavní hrdinku povídek ze skutečného života průměrné třicítky si musíte zamilovat. Její příběhy jsou laskavé, plné sebeironického humoru. Muži proplouvají jejím životem jako odstíny na paletě barev, až vytvoří jeden obraz. Milovánky.
Můžete se s ní smát, soucítit, zuřit a přemýšlet. Jisté ovšem je, že se alespoň v jednom z jejích vyprávění najdete.





Od téhle knížky jsem asi očekávala víc než jsem měla... Hlavně jsem si myslela, že to bude normální příběh, ale to jsem se spletla.
Dokonce jsem zjistila, že tahle knížka je vlastně jen souhrn článků z blogu té dané autorky, kdyby jste si chtěli přečíst nějaké z jejich článků tak koukněte sem. Protože, když jsem do vyhledávání zadala název řekněme té kapitoly/povídky, našlo mi to vždycky úplně to samé, co bylo v knížce.

Nemůžu říct, že by se mi ta knížka nelíbila, to ne... Ale myslím si, že se mi to spíš na knížku nehodilo. Prostě si myslím, že to není na takové to čtení v kuse. Je to na čtení v blogu proste jeden článek třeba za dva dny. No ale když už to máte v knížce tak já beru jako samozřejmost, že toho přečtu víc.

Ale když se mám vyjádřit ke stylu psaní a k těm jednotlivým článkům (nebo povídkám, nebo kapitolám), tak se mi to líbilo, akorát jak říkám víc by se mi to líbilo kdybych to četla jen na internetu. Ty povídky jsou vtipné, ale nesouhlasím s anotací, kde se píše, že přemýšlí o sebevraždě pomocí punčocháčů, protože mi přijde, že autorka si svůj život docela užívá. Jinak co se mi v knížce ještě líbilo je to, že se tam zmiňuje o knížkách i filmech, právě na její doporučení jsem shlédla film Ženy pro měny, který jste mohly vidět v mém shrnutí filmů.

Takže nemůžu jednoznačně říct jestli knížku doporučuji nebo ne, ale jestli jste jen příležitostní čtenáři a čtete pět minut denně, tak tohle bude něco pro vás. :)


Žádné komentáře:

Okomentovat