sobota 23. srpna 2014

Šest let - recenze

Název: Šest let
Autor: Harlan Coben
Počet stránek: 320
Nakladatelství: Knižní klub
Rok vydání: 2014

Anotace:
   Šest let uplynulo od chvíle, kdy Jake Fisher viděl, jak si Natalie, jeho jediná, osudová láska, bere jiného muže. Šest let dodržel slib, že ji nechá na pokoji, a trápil se mučivými představami, jak Natalie žije se svým manželem Toddem. Po šesti letech náhodou narazí na oznámení o Toddově úmrtí, neodolá a vydá se na pohřeb. Doufá, že tam uvidí jeho manželku – ale vdova po Toddovi není Natalie… Jakákoli snaha najít tu, co mu kdysi zlomila srdce, pro Jake znamená odhalit krutá tajemství i bolestivé lži, ale především riskovat vlastní život.





Uff tohle byla moje první detektivka, kterou jsem kdy četla. Tak teď k tomu o čem to vlastně bylo.

Celý příběh je psaný z pohledu Jakea Fishera -univerzitního profesora, který se zamiluje do dívky jménem
Natalie, která mu z  ničeho nic oznámí že si chce vzít jiného muže, Jake tomu nemůže uvěřit, protože ví jak se vzájemně milovali. Až nakonec vidí Natalii před oltářem jak říká své ANO jakémusi Toddovi. Po obřadu Jake slíbí Natalii, že je nechá být a nebude je nijak hledat a obtěžovat. Svůj slib dodrží šest let. Po šesti
letech se dozvídá, že Todd - Nataliin manžel - zemřel. Když přijede na pohřeb, zjišťuje že Todd je ženatý mnohem víc jak šest let s někým úplně jiným. Je to opravdu ten Todd, kterého si Natalie před jeho očima vzala? Jake si není jistý, proto vyráží zpět, tam kde to všechno začalo, kde se s ní seznámil a kde si vzala jiného muže. Když se snaží zjistit kde je Natalie a co to všechno znamená, všichni popřou, že by nějakou Natalii nebo jeho viděli. Dokonce kněz, který oddával Natalii s Toddem všechno popírá. Ani to Jaka neodradí a po své životní lásce stále pátrá. Jak dopadne? Bude úspěšný?

Jak už jsem řekla, tohle byla moje první detektivka. A řekla bych, že jsem si vybrala dobrou knížku na začátek. Líbilo se mi na tom, že to nebylo jen nějaké krimi, ale bylo to místy i docela vtipné - možná někdy i romantické. Ale v jedné části knihy jsem se nudila i když bych asi neměla protože to byla akční čast, kde se prali a kdesi cosi, ale to asi není nic pro mě. Jinak když budu na tu knížku někdy vzpomínat, tak budu vzpomínat v dobrém. Protože to rozhodně nebylo špatně napsané.

Ta zápletka byla dost promyšlená, protože tohle mě rozhodně nenapadlo. Zápletky se účastnilo dost postav, ale nebylo těžké se v tom orientovat. A fakt jsem se těšila na to až se dozvím jak to všechno dopadne a jestli Jake svou milovanou opravdu najde a budou spolu. Čekala jsem dost dlouho, protože to pro mě klíčové odhalení bylo až v poslední kapitole, která má jen 5 a půl stránky - a i za těch 5 stránek mi stačila ukápnout slza... Slza štěstí nebo smutku?



Žádné komentáře:

Okomentovat