sobota 30. srpna 2014

Rezistence - recenze

Název: Rezistence
Autor: Veronica Roth
Počet stránek: 368
Nakladatelství: Albatros Media - CooBoo
Rok vydání: 2012

Anotace:
    Měl to být pro Tris šťastný a slavnostní den, ale všechno dopadlo úplně jinak. Po krvavé tragédii mezi frakcemi vzrůstají konflikty a nad společností se vznáší válka. Tris se musela rozhodnout
už jednou – a teď ji čeká další volba. Dřívější rozhodnutí, obavy, zármutek i provinilost, to vše ji teď dostihlo a Tris nezbývá než bez výhrad přijmout svou Divergentní identitu. Dokáže se ale
vyrovnat se vším, co to znamená?





Nejdřív bych chtěla říct, ať tohle nečte NIKDO, kdo ještě nečetl Divergenci - recenze je tady.

Druhý díl začíná tam kde skončil první - ve vlaku. Tris se Čtyřkou a ostatními se vydává k Mírumilovným, ale tam moc dlouho nevydrží, tak se přemisťují na základnu Upřímnosti a je to celé takové složité, vlastně ani moc nevím, jak popsat děj, aniž bych říkala nějaké spoilery. Ale prostě v tomhle dílu jde hlavně o to, že se celý ten systém frakcí rozpadá a pozná se kdo je dobrý a špatný - například Neohroženost se rozdělí, půlka se drží Sečtělých a půlka je proti nim, zároveň někteří Sečtělí odcházejí a tak dále. Další co je podle mě podstatné je to, že na konci se dozvídáme, proč vlastně Sečtělí v prvním díle napadli Odevzdané a proč se snažili zničit všechny divergentní. Ale odehrává se zde spoust zrad a hádek, které mé opravdu vytáčely - nechtěla jsem aby se Tris s Tobiasem (Čtyřkou) hádala. A když už jsem u toho svého názoru tak ještě dodám, že mě Tris v tomhle díle vytáčela do běla za to, co dělala a jak se chovala.






Druhý díl slavné dystopické triologie, mě zdaleka nevzal tak jako ten první. A stejně jsem to měla u Twilight ságy, protože tam ve druhém díle byla Bella taky v depresích a tak dále. A tak asi i to mě na tomhle díle vadilo, bylo to pro mě takové depresivní, jak se tam Tris pořád litovala a už nechtěla žít a nevím co ještě. No a hlavně už to bylo spíš akční než romantické a já jsem spíš přes tu romantiku. Ale tady byla samá zloba, zrada a nic moc hezkého se tam nedělo.




Takže moje finální hodnocení je takové, že sice se mi knížka líbila, ale nebyl to můj šálek kávy - ale i tak bych tu knížku doporučila. No rozhodně kdo četl Divergenci si musí přečíst i Rezistenci. A myslím si, že to stojí za to dozvědět se jak to všechno dopadne, protože celá zápletka mi přijde fajn.

2 komentáře:

  1. dá se kniha sehnat i v češtině????

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě v angličtině má kniha jiný název tohle je česká obálka. :)

      Vymazat